Waar moet je opletten bij laswerk aan je auto

auto laswerk

Als er laswerk verricht moet worden aan je auto dan wil je uiteraard wel dat dit vakkundig gebeurd. Bij een gespecialiseerde Autogarage Emmeloord weet je in elk geval dat je hiermee goed zit. Er kunnen meerdere redenen zijn dat er laswerk aan je auto verricht moet worden. Dit kan zijn om te zorgen dat je auto door de APK komt, voor de restauratie van een oldtimer of aan bepaalde onderdelen voor de reparatie. Afhankelijk van de reden en je budget zal je dan ook het beste offertes kunnen opvragen, als het alleen nodig is om de auto af te rijden tot de volgende APK dan wil je waarschijnlijk minder geld uitgeven dan als je van plan bent om nog jaren met je auto door te komen. In dit artikel vertellen we je alles over de verschillende typen laswerk.

APK laswerk

Ondanks dat auto’s steeds minder snel roesten komt dit alsnog regelmatig voor en zeker nu mensen steeds duurzamer gaan leven en dus langer doorrijden met hun auto. Roest is vaak een APK afkeurpunt en dit kan zowel aan de buitenkant als de binnenkant een probleem zijn. Het is belangrijk om bij roest zo snel mogelijk in te grijpen, want vaak is aan de buitenkant niet goed te zien hoever de binnenkant al doorgeroest is. Een van de vele afkeurpunten voor de APK is roestschade aan de onderkant van de auto. Dit zijn vaak de onderdelen en de constructie. Auto onderdelen waaraan je hierbij moet denken zijn de draagbalken, dorpels en bevestigingspunten voor onderdelen. Daarnaast is roestschade aan de buitenkant van de auto ook vaak een afkeurpunt voor de APK. Dit is meestal laswerk aan de wielranden of de buitenkant van de dorpels. Vaak moeten er dan delen vervangen worden en de nieuwe onderdelen moeten goed aansluiten met het oude plaatwerk. Als duidelijk is dat je het laswerk laat verrichten om door de APK te komen dan zal hier ook zeker rekening mee worden gehouden en wordt dit stevig en correct uitgevoerd volgens de APK eisen. Daarna kan je tenminste weer veilig de weg op.

Restauratie van een oldtimer

Dit is een van de soorten laswerk die het meeste tijd kost. Het is van belang dat alles er weer als het origineel uitziet. Vaak moeten de onderdelen zelf gemaakt worden, omdat het originele plaatwerk niet meer verkrijgbaar is.

Laswerk aan onderdelen

Dit is het geval als je bijvoorbeeld een reparatie aan een uitlaat of spruitstuk nodig hebt. Het is ook mogelijk dat er laswerk verricht wordt aan het subframe of dat afgebroken onderdelen van de motor of carrosserie gelast dienen te worden. In sommige gevallen is lassen niet mogelijk of is het goedkoper om het desbetreffende onderdeel te vervangen.